2024

2023

2022

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

Concursul ”Marca comercială a anului 2014” și-a desemnat cîștigătorii

30.01.2015

La 29 ianuarie curent, în cadrul Galei Businessului  Moldovenesc, au fost premiați laureații concursului ”Marca Comercială a anului 2014”, organizat de către Camera de Comerț și Industrie (CCI) și Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală din Republica Moldova (AGEPI). Concursul, aflat la a XII-a ediție, este organizat tradițional în cadrul expoziției naționale ”Fabricat în Moldova” și oferă o posibilitate unică pentru a analiza experienţa de creare şi promovare a mărcilor comerciale, ce permite evidenţierea liderilor şi stabilirea dinamicii comportamentului consumatorilor pe piaţa autohtonă.

În deschiderea evenimentului, domnul Valeriu Lazăr, președintele Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, Președintele Comitetului organizatoric al concursului, a ținut să menționeze ca acest concurs se organizează pentru prima dată în condițiile Acordului de Comerț Liber cu UE, de asemenea, a specificat faptul că ”Marca comercială” se bazează pe principiul continuității și inovațiilor iată de ce în fiecare an,  au fost organizate  noi categorii de premiere a întreprinderilor: Concursul Operator Național Responsabil și Concursul pentru Realizări în domeniul calității cu subcategoriile: Produse industriale; Produse de larg consum; Produse alimentare și agricole; Servicii.

Doamna Lilia Bolocan, Directorul General AGEPI, vicepreședintele Comitetului organizatoric, în luarea sa de cuvânt a menționat că marca este cea care conturează personalitatea și identitatea produselor și serviciilor, în același timp ea are și un rol de ”educare” a consumatorului în ceea ce privește calitatea acestora. De asemenea, dumneaei a felicitat și încurajat cele mai active și curajoase întreprinderi ce au luat parte la concurs specificând că ei reprezintă promotorii economiei naționale și ca ar trebui să ne mândrim cu serviciile și produsele noastre.

Pe parcursul anilor 2003 -2014, în cadrul concursului, au fost prezentate în jur de 1000 de mărci ale întreprinderilor din 16 regiuni ale țării, municipiul Chișinău și Bălți.  În acest an, la concursul ”Marca comercială a anului” au fost depuse 73 de dosare, care au concurat pentru distincțiile de la cele 9 nominalizări pentru 11 categorii de produse și servicii, si anume:

Nominalizările conform criteriilor de consum: Aprecierea Consumatorilor, Marcă locală.

Nominalizările conform criteriilor de profesionalism: Debutul Anului,  Marca comercială Export, Marca comercială Inter, Marca comercială Favorita anului, Marca comercială Responsabilă Social, Marca Consacrată, Reputație și Încredere.

Astfel, la cea de-a XII-a ediție a concursului „Marca Comerciala a anului”, au fost acordate 58 de premii, inclusiv Mercuriu de Aur - 22 , Medalia de aur - 19; Medalia de argint -14; Medalia de bronz - 3.  Distincțiile au fost înmânate laureaților de către E.S. Dl Pirkka Tapiola,  șeful Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova și Dna Lilia Bolocan, Director General AGEPI.

De asemenea, în cadrul Galei Businessului Moldovenesc au fost premiate întreprinderile, învingătoare ale concursului „Premiul pentru realizări în domeniul calității", concursului Medalia de Aur a Expoziției naționale „Fabricat în Moldova", precum și a concursului „Promovăm siguranța alimentară", organizat de Fundația Est-Europeană cu sprijinul Uniunii Europene, Guvernelor Suediei și a Danemarcei. Distincțiile au fost înmânate laureaților de către E.S. Dna Ingrid Tersman, Ambasador al Suediei în Republica Moldova, Dl Octavian Calmîc, Viceministrul economiei  și Dl Valeriu Lazăr, președintele Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova.

Gala Businessului Moldovenesc a fost organizat în premieră de către Camera de Comerț și Industrie în parteneriat cu Agenția de Stat pentru Proprietate Intelectuală (AGEPI), Ministerul Economiei, cu instituțiile sale specializate – Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM), Institutul Național de Standardizare, Institutul Național de Metrologie, Centrul național de acreditare „MOLDAC" - și Asociația patronală în domeniul evaluării conformității produselor, Fundația Est-Europeană, Oficiul Național al Viei și Vinului și Proiectul USAID CEED II.

Informații detaliate despre laureații Galei businessului moldovenesc pot fi accesate la http://chamber.md/ro/nout%C4%83%C8%9Bi/

Mai multe poze de la eveniment https://www.facebook.com/AGEPI