AGENȚIA DE STAT PENTRU PROPRIETATEA INTELECTUALĂ
Published on AGENȚIA DE STAT PENTRU PROPRIETATEA INTELECTUALĂ (https://agepi.md)

Acasă > Petiții

Petiții

Cadrul normativ privind dreptul de petiționare

  • Constituția Republicii Moldova [1]
  • Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018 [2]
  • Legea nr. 124/2022 privind identificarea electronică și serviciile de încredere [3]

Modul de depunere a petiției

Prin petiție în sensul Codului administrativ, se înțelege orice cerere, sesizare, reclamație sau propunere, adresată unei autorități publice de către o persoană fizică sau juridică.

Cerințele față de conținutul petiției: Petiția trebuie să conțină următoarele elemente:

  • numele și prenumele sau denumirea petiționarului;
  • domiciliul sau sediul petiționarului și adresa de poștă electronică dacă se solicită răspuns pe această cale;
  • denumirea autorității publice;
  • obiectul petiției și motivarea acesteia;
  • semnătura petiționarului ori a reprezentantului său legal sau împuternicit, iar în cazul petiției transmise în formă electronică – semnătura electronică.

Petiția este însoțită, după caz, de documentul confirmativ al reprezentantului legal, de procura sau de împuternicirea în baza semnăturii electronice a reprezentantului împuternicit, de documente sau dovezi prevăzute de reglementările legale sau considerate utile de către petiționar pentru susținerea petiției sale.

După recepționarea petiției electronice, în termen de 2 zile, solicitantul va fi informat prin intermediul adresei electronice indicate despre numărul de înregistrare a acesteia.

NOTĂ! Petițiile anonime sau cele depuse fără indicarea adresei poștale sau electronice a petiționarului nu se examinează.

Petițiile în formă electronică cu semnătura electronică în adresa Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) vor fi expediate la adresa de e- mail: office@agepi.gov.md [5].

IMPORTANT! În procesul examinării petiţiilor în format electronic AGEPI va asigura confidenţialitatea datelor personale şi a informaţiei comunicate, în conformitate cu cerinţele legislaţiei.

Dacă petiția nu corespunde cerințelor prevăzute de legislație, solicitantului i se indică asupra neajunsurilor și i se acordă un termen rezonabil pentru înlăturarea lor. În cazul în care petiționarul nu înlătură neajunsurile în termenul acordat, petiția nu se examinează.

În cazul în care nu dispuneţi de o adresă electronică, vă recomandăm să expediaţi petiţia în formă scrisă pe suport de hârtie:

  • prin intermediul Î.S. „Poşta Moldovei" la adresa poştală AGEPI: str. Andrei Doga nr. 24, bloc 1, Chișinău, MD2024, Republica Moldova;
  • la sediul AGEPI, în Cancelarie.

AGEPI are dreptul să verifice autenticitatea informației furnizate de petiționar și, dacă este necesar, să solicite informații/date suplimentare pentru examinarea și soluționarea petiției și de a furniza un răspuns.

Rezultatele examinării petiției vor fi remise pe adresa electronică a solicitantului (în cazul petiției, depuse electronic) sau prin intermediul oficiului poștal, în termenele stabilite de Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116/2018.


URL sursă: https://agepi.md/ro/contacte/petitii