2024

2023

2022

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

Activitati desfasurate de AGEPI in cadrul Expozitiei Nationale “Fabricat in Moldova-2012”

03.02.2012

La lucrarile celei de-a XI-a editii a Expozitiei Nationale „Fabricat in Moldova” , care se desfasoara la CIE “Moldexpo” in perioada 31 ianuarie-4 februarie curent, AGEPI participa cu un amplu stand informational privind protectia, valorificarea si apararea drepturilor de proprietate intelectuala in Republica Moldova. Participantii si vizitatorii expozitiei pot primi gratuit la standul AGEPI consultanta calificata si materiale informationale (brosuri, pliante) cu privire la sistemul national si international de protectie a obiectelor de proprietate intelectuala (inventii, marci, soiuri de plante, design industrial etc.).

Pe data de 2 februarie curent, in cadrul Programului manifestarilor de afaceri al expozitiei, AGEPI a organizat Seminarul „Inregistrarea internationala a marcii - instrument al strategiei exportului de produse pentru Republica Moldova”.

La seminarul tinut de catre specialistii AGEPI au fost prezenti reprezentanti ai agentilor economici participanti la expozitie, inclusiv din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii, asociatiilor de producatori din republica, altor institutii ale administratiei publice centrale si locale,.

Seminarul a avut drept scop informarea participantilor privind noutatile legislative in domeniul protectiei marcilor de produse si servicii, beneficiile inregistrarii marcilor pe cale nationala si internationala, precum si importanta acestora in promovarea imaginii intreprinderilor autohtone pe piata interna si externa.

Seminarul in cauza a fost moderat de catre dna Svetlana Munteanu, Vicedirector general AGEPI, care a mentionat importanta comportamentului corect din partea agentilor economici in conditiile economiei de piata, necesitatea inregistrarii si utilizarii unor marci de produse si servicii inteligente si puternice, care sa excluda imitarea semnelor notorii, sa comporte acea individualitate care aduce beneficii producatorului, care atrage si ataseaza consumatorii in raport cu produsele sale. Pentru aceasta, producatorul trebuie sa aiba cunostintele necesare in domeniul marcilor, sa se documenteze temeinic inainte de a inregistra o marca, a subliniat moderatoarea.

Participantii au urmarit cu interes comunicarea dnei Svetlana Sahan, sef Sectie marci nationale, AGEPI, care a expus cu lux de amanunte procedura de inregistrare a marcii pe cale nationala, cerintele fata de materialele cererii, sursele de informatie in domeniul marcilor, disponibile cu titlu gratuit pe site-ul AGEPI, precum si rolul marcilor in promovarea succesului comercial al intreprinderilor.

Dra Lilia Railean, expert coordonator in Sectia marci internationale, a explicat asistentei cerintele de baza privind inregistrarea internationala a marcilor, iar dl Liviu Sibov, jurist principal in Sectia contencios si statut juridic OPI, AGEPI, a vorbit despre asigurarea drepturilor asupra marcilor in Republica Moldova si in strainatate, despre cadrul legal national si international in domeniu, a nominalizat organele nationale in competenta carora intra asigurarea drepturilor de PI etc.

Dna Natalia Mogol, director adjunct Departament marci, modele si desene industriale, AGEPI, a intervenit cu completari si exemple concrete pe marginea comunicarilor facute de specialistii AGEPI, a tras cateva concluzii de rigoare, si anume: a) marcile depuse spre inregistrare trebuie sa fie originale, b) inregistrarea marcii este conditia de baza pentru a beneficia de avantajele oferite de acest important obiect de proprietate intelectuala, c) titularii trebuie sa se gandeasca la oportunitatea inregistrarii marcilor in tarile unde au interese comerciale.

Organizatorii seminarului au raspuns la o serie de intrebari adresate de cei prezenti cu referire la principiul teritorial al inregistrarii marcilor, selectarea claselor de produse si servicii pentru care se inregistreaza marcile, cazurile de inregistrare a marcilor autohtone in alte tari si caile de aparare a drepturilor adevaratilor titulari, obligativitatea utilizarii semnelor inregistrate etc.

Expozitia Nationala “Fabricat in Moldova”, editia a XI-a, este organizata de Camera de Comert si Industrie in colaborare cu Ministerul Economiei, sub patronajul Guvernului Republicii Moldova. La editia curenta a expozitiei participa circa 300 de agenti economici din diferite ramuri ale economiei nationale, pe o suprafata expozitionala de 1600 m.p. In cadrul Expozitiei se desfasoara un amplu Program de manifestari de afaceri (seminare, mese rotunde, concursuri, precum si Targul locurilor de munca).

***

Pe 2 februarie curent a avut loc, de asemenea, ceremonia oficiala de decernare a distinctiilor invingatorilor Concursului „Marca comerciala a anului-2011”, la care au fost inaintate cele mai reusite proiecte privind crearea, promovarea si utilizarea marcilor comerciale pe piata interna si cea externa.

La festivitate au fost prezente persoane din conducerea tarii, reprezentanti ai autoritatilor publice centrale, ai corpului diplomatic acreditat in Republica Moldova, ai organizatiilor si proiectelor de sustinere a businessului, agenti economici, mass-media.

Concursul s-a desfasurat la 7 nominalizari si 19 categorii de produse si servicii, si anume: „Aprecierea consumatorilor”, „Debutul anului”, „Export”, „Inter”, „Favoritul anului”, „Responsabila social”, „Rebranding”, precum si „Reputatie si Incredere”.

La editia curenta a Concursului „Marca comerciala a anului” au participat 90 de proiecte, iar cele mai reusite dintre ele au fost mentionate cu Premiul Mare “Mercuriul de Aur” (41), cu Medalii de Aur (22), Medalii de Argint (6) si Medalia “Patrimoniul Republicii” (5).

Premiile au fost inmanate de dl Marian Lupu, Presedinte interimar al Republicii Moldova, Presedinte al Parlamentului Republicii Moldova, dl Gheorghe Cucu, presedinte al Camerei de Comert si Industrie, dna Lilia Bolocan, Director general al Agentiei de Stat pentru Proprietatea Intelectuala.

Pe an ce trece „Marca comerciala a anului” se bucura de un interes sporit din partea agentilor economici, dovada fiind numarul in crestere al participantilor, comparativ cu editiile precedente. In perioada 2003-2010 la concurs au fost prezentate circa 800 de proiecte din 15 raioane ale tarii si din municipiile Chisinau si Balti.

Concursul „Marca comerciala a anului”, initiat in anul 2003, este o competitie profesionala organizata de Camera de Comert si Industrie a Republicii Moldova in colaborare cu Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala. Concursul ofera o posibilitate unica de a identifica si a pune in valoare experienta titularilor nationali de marci privind crearea si promovarea unor marci comerciale in calitate de instrument strategic de marketing, de a evidentia liderii in acest domeniu, de a influenta decizia de cumparare si de a dezvolta cultura consumatorilor in materie de proprietate intelectuala, in general, si de marci inregistrate, in particular.

Detalii de la ceremonia festiva de inmanare a premiilor : http://www.chamber.md/index.php?option=com_content&view=article&id=679%3Amarca-comercial-a-anului-reconfirm-c-economia-moldovei-este-parte-integrant-a-economiei-mondiale&catid=74%3Anouti&Itemid=167&lang=ro